Porady

Przewodnik Insight Map powstał, aby ułatwiać zamawianie i kupowanie badań społecznych i marketingowych. W dziale Porady dzielimy się wiedzą jaką przez blisko 30 lat funkcjonowania Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii zebraliśmy o badaniach i procesie ich zamawiania. Autorami porad, artykułów i podcastów, które tu znajdziesz są badaczki i badacze z ogromnym doświadczeniem po stronie klienckiej. Mamy nadzieję, że dzięki Insight Map podejmowanie właściwych decyzji związanych zamawianiem badań będzie łatwiejsze.

Jak zmieniał się rynek badań w Polsce – komentarze eksperckie

Poznaj eksperckie komentarze dotyczące sytuacji badań konsumenckich i marketingowych w poszczególnych branżach. Zobacz jak miniony rok oceniają zleceniodawcy badań, co istotnego wydarzyło się w ostatnim czasie i jakie pojawiły się wyzwania badawcze.

Farmacja

Komentarz Magdy Chojnowskiej kierowniczki Zespołu Badań i Wiedzy o Kliencie w Bank BNP Paribas do Analizy rynku badań w Polsce...

Czytaj więcej

Firmy badawcze

Komentarz Kamila Michalskiego, Managing Directora, Kantar, do Analizy rynku badań w Polsce dla sektora Agencji badawcych polskich i zagranicznych

Czytaj więcej

Budżety badań 2023

Komentarz Marty Łojewskiej - Strategy, Insights & Data Director, Grupa spółek DANONE do Analizy rynku badań w Polsce dla sektora...

Czytaj więcej

Branża samochodowa

Komentarz Beaty Bednarek, QMS & DND MANAGER EAST, Renault do Analizy rynku badań w Polsce dla sektora Przemysł samochodowy

Czytaj więcej

Raport Idealny

Czy istnieje raport idealny? Raczej nie. A czy istnieje budynek idealny? Też nie, jednak wszystkich architektów obowiązują zasady, których powinni przestrzegać, kreując swoje dzieła. Praktyki godne pochwały, ale i te godne potępienia, zebrane zostały w formie 11 rozdziałów, które pomogą zarówno badaczom, jak i ich klientom we wspólnym tworzeniu dobrych opracowań z badań marketingowych.

Data Driven Decisions

Wiosną 2017 r. PTBRiO przy współpracy z Harvard Business Review Polska zorganizowały konferencję, na której po raz pierwszy w Polsce rozwiewaliśmy wątpliwości marketerów i decydentów, wskazując najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji potrzebne do podejmowania właściwych decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie.

DATA DRIVEN DECISIONS: Strategia

Strategia to plan działań, który posłużyć ma do osiągnięcia założonego celu. Dla przedsiębiorstwa, dla rozwoju produktu, dla marki. W naszej rzeczywistości, bez względu na to czego dotyczy...

Czytaj więcej

Trashbook

TrashBook to zbiór skrawków, ścinków i resztek badawczych, które Agata Romaniuk wraz z zespołem złożyła w recyklingową księgę wiedzy odrzuconej. Głowa każdego badacza pełna jest różnych obserwacji, które jednak interesują niewiele osób, bo nie dotyczą bezpośrednio badanego konceptu, opakowania czy komunikacji. Te poboczne wnioski zostały zebrane w całość jako TrashBook, stworzony w oparciu o wystąpienie Agaty na XII Kongresie Badaczy Rynku i Opinii, które zostało nagrodzone główną nagrodą publiczności.

TRASHBOOK: Na wstępie słowo o odpadach

Badania to nic innego, jak zbieranie wiedzy. Wiedzy nieprzypadkowej. Zajmujemy się zbieraniem informacji na wcześniej zadany temat. Takich informacji, które rozwiązują problem klienta, wytyczają nowe tory lub...

Czytaj więcej

TRASHBOOK: O brodzie i berlinie

Nic bardziej nie przemawia do wyobraźni jak historie z happy endem.Omówię zatem dwa przykłady pomyślnego zastosowania trash info: w procesie rozwijania nowego produktu i w...

Czytaj więcej

Biała Księga

czyli najlepsze standardy przetargowe i zakupowe w zakresie badań rynku i opinii publicznej

Wskazówki i narzędzia dla efektywnej współpracy zamawiających i dostawców w obszarze badań. Materiały i wytyczne opracowali przedstawiciele Agencji Badawczych zrzeszonych w OFBOR oraz reprezentanci Działów Badań i Zakupów ze strony Klientów w ramach inicjatywy Dialogu Branżowego prowadzonej przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki. Dowiedz się więcej na stronie: https://dobryprzetarg.com.pl/

PKJPA - Wyróżniająca jakość badań

Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów to najbardziej rozpowszechniony w Polsce kompleksowy system zapewniania jakości w badaniach rynku. Certyfikaty PKJPA przyznawane są w 9 typach badań na podstawie niezależnego audytu. Obecnie 35 firm jest ich posiadaczami i zapewnia wyróżniającą jakość badań.