Rankingi
Rankingi, analizy i zestawiania – tu znajdziesz sprawdzone informacje pokazujące pełny obraz rynku badań konsumenckich i społecznych w Polsce. Z naszych opracowań dowiesz się jakie są faktyczne obszary specjalizacji agencji badawczych, poznasz ich potencjał operacyjny i pozycję rynkowa. Wszystko po to, aby Twój wybór sprawdzonego dostawcy usług badawczych był jeszcze łatwiejszy.
Rynek Badań
w 2023 r.
Tomasz Opalski
Koordynator projektu Rynku badań w Polsce.
Po epidemicznym, 2020 roku, nastąpiło mocne odbicie w przychodach firm w 2021, nieco słabsze w 2022 roku oraz ponownie mocniejsze w 2023 roku.
Rynek badań w roku 2023. Źródło: Ankieta wypełniona przez firmy badawcze (n=38)
W 2023 roku w przychodach firm badawczych obserwujemy lekki spadek udziału badań realizowanych jako retail audit przy jednoczesnym lekkim wzroście dla badań CATI,
po tym jak w zeszłym roku ten rodzaj badań miał najniższy udział począwszy od 2019 roku.
Przychody agencji badawczych w 2023 r. (w mln. zł)
W nawiasach podano przychody ze zleceń dla innych agencji badawczych w Polsce.
*estymacja PTBRiO
Nota metodologiczna
W badaniu PTBRiO/ESOMAR udział wzięło 39 firm badawczych. Wyniki badania przekazane zostały do ESOMAR-u, który opracowuje raport kondycji branży badawczej na świecie. Podobnie, jak w latach ubiegłych, dokonaliśmy eksperckiego szacowania udziałów w wybranych zestawieniach dla Nielsena oraz GfK.
Future of insights
Najnowsze rankingi agencji, łączenie źródeł wiedzy, humanocentryczne organizacje oraz insights into action. Zobacz spotkanie o Future of Insights!
Badanie Insight Map
Insight Map to projekt zrealizowany przez PTBRiO jesienią 2021, w toku którego zbadaliśmy jakie źródła informacji o rynku, konsumentach i społeczeństwie wykorzystują decydenci oraz osoby zarządzające wiedzą marketingową. Dowiedzieliśmy się, jakie badania wolicie zlecić agencjom, a jakie zrealizować samodzielnie, które agencje są najbardziej znane, oraz że na naszym rynku funkcjonują aż 163 takie firmy.