Branża samochodowa

Branża samochodowa.

Komentarz Beaty Bednarek, QMS & DND MANAGER EAST, Renault do Analizy rynku badań w Polsce dla sektora Przemysł samochodowy

Nie jesteśmy zaskoczeni tym, że sytuacja na rynku badań konsumenckich w sektorze samochodowym w Polsce w 2022 roku była stabilna, a nawet odnotowała pewien wzrost.
Motoryzacja dziś bardzo dynamicznie się zmienia. Jest to odpowiedź nie tylko na oczekiwania klientów, ale również na wymagania, jakie przed branżą samochodową stawiają nowe regulacje rynkowe np. dot. elektryfikacji. Te zmiany widać wyraźnie, zarówno w designie proponowanych produktów, jak i oferowanych nowoczesnych technologiach. Projektanci aut i inżynierowie z Grupy Renault śmiało kreują trendy czerpiąc inspiracje z otaczającego świata i zachodzących w nim przemian, jednak zawsze w centrum tworzenia jest finalny odbiorca, jego potrzeby i oczekiwania. Dlatego tak ważne są badania konsumenckie i opinie naszych przyszłych użytkowników na temat proponowanych im rozwiązań.
Jesteśmy przekonani, że równie ważne, jeśli nie ważniejsze, są także badania satysfakcji klientów z procesu obsługi w zakładach dealerskich. Takie badania prowadzimy regularnie zarówno w formie audytów, jak i badań typu tajemniczy klient. Pozwalają nam one konsekwentnie weryfikować poziom oferowanych przez nas usług i dostosowywać ich jakość do wymagań naszych klientów, co potwierdził m.in. ostatni Wielki Test Salonów Auto Świat, w którym Renault kolejny rok z rzędu zajęło pierwsze miejsce, a Dacia z minimalną różnicą do poprzednika znalazła się na miejscu czwartym.
W prowadzeniu badań konsumenckich dot. produktów/usług oraz satysfakcji klientów w sektorze motoryzacyjnym ogromne znaczenie ma wybór sprawdzonego i doświadczonego partnera. Renault Polska współpracuje z firmami badawczymi, które posiadają duże doświadczenie w badaniach dla sektora motoryzacyjnego i mogą nam zaproponować szerokie spektrum usług badawczych, jakościowych i ilościowych. Kluczowe dla nas jest, aby zespół, który z nami współpracuje dobrze rozumiał naszą branżę, posiadał odpowiednie zaplecze oraz przygotowanie merytoryczno-techniczne, gwarantując najwyższą jakość badań i dostarczanych rekomendacji.

Beata Bednarek

QMS & DND MANAGER EAST
Renault