Rankingi

Rankingi, analizy i zestawiania – tu znajdziesz sprawdzone informacje pokazujące pełny obraz rynku badań konsumenckich i społecznych w Polsce. Z naszych opracowań dowiesz się jakie są faktyczne obszary specjalizacji agencji badawczych, poznasz ich potencjał operacyjny i pozycję rynkowa. Wszystko po to, aby Twój wybór sprawdzonego dostawcy usług badawczych był jeszcze łatwiejszy.

Rynek Badań
w 2024 r.

Tomasz Opalski

Koordynator projektu Rynku badań w Polsce.

Po epidemicznym, 2020 roku, nastąpiło mocne odbicie w przychodach firm w 2021, nieco słabsze w 2022 roku oraz ponownie mocniejsze w 2023 i 2024 roku.
Rynek badań w roku 2024. Źródło: Ankieta wypełniona przez firmy badawcze (n=32)
W 2024 znacząco wzrósł udział przychodów od zleceniodawców z instytutów i agencji badawczych, mediów elektronicznych oraz farmacji, zmalał zaś w sektorze publicznym, produkcji towarów trwałego użytku i innych gdzie indziej niesklasyfikowanych podmiotów. Równocześnie w 2024 roku obserwowaliśmy wzrost udziału i wartości badań w Internecie (CAWI) oraz retail audit przy jednoczesnym spadku wartości i udziału badań realizowanych przez telefon (CATI).

Przychody agencji badawczych w 2024 r. (w mln. zł)

W nawiasach podano przychody ze zleceń dla innych agencji badawczych w Polsce.

** estymacja PTBRiO

* Kolorem szarym oznaczono wartość obrotów ze sprzedaży dla innych agencji badawczych w Polsce

Rankingi

Tabele rankingowe ze względu na
ZLECENIODAWCÓW BADAŃ
Tabele rankingowe ze względu na
TECHNIKI BADAWCZE

Zestawienia ogólne

Nota metodologiczna

W badaniu PTBRiO/ESOMAR udział wzięło 39 firm badawczych. Wyniki badania przekazane zostały do ESOMAR-u, który opracowuje raport kondycji branży badawczej na świecie. Podobnie, jak w latach ubiegłych, dokonaliśmy eksperckiego szacowania udziałów w wybranych zestawieniach dla Nielsena oraz GfK.

Future of insights

Najnowsze rankingi agencji, łączenie źródeł wiedzy, humanocentryczne organizacje oraz insights into action. Zobacz spotkanie o Future of Insights!

Badanie Insight Map

Insight Map to projekt zrealizowany przez PTBRiO jesienią 2021, w toku którego zbadaliśmy jakie źródła informacji o rynku, konsumentach i społeczeństwie wykorzystują decydenci oraz osoby zarządzające wiedzą marketingową. Dowiedzieliśmy się, jakie badania wolicie zlecić agencjom, a jakie zrealizować samodzielnie, które agencje są najbardziej znane, oraz że na naszym rynku funkcjonują aż 163 takie firmy.
Pobierz PDF