Historia Jacka i Ali idealnie oddaje ZŁOŻONOŚĆ ŚWIATA SPRZEDAŻY. Na decyzje zakupowe ma wpływ wszystko to, co się dzieje przed dokonaniem zakupu. Reklamy, które widzieliśmy, wcześniejsze doświadczenia z marką, opinie
znajomych kształtują nasze wybory. To właśnie vlog, który Ala obejrzała dzień przed zakupami sprawił, że zainteresowała się pomadkami z olejkiem awokado. Ogromny wpływ ma także to, co się dzieje podczas dokonywania zakupów: pojawia się kontekst konkurencji, ceny, promocji i POSM. Wszystko to sprawia, że klient może kupić zupełnie coś innego niż planował. Tak było w przypadku Jacka, który dokonał zakupu w sklepie Levi’s, bowiem w odpowiednim czasie jego telefon znalazł się w zasięgu sieci wi-fi sklepu. W ułamku sekundy system rozpoznał unikalne ID telefonu Jacka, przeanalizował historię jego zakupów i wysłał powiadomienie o promocji. Podobnie Ala dokonała decyzji pod wpływem impulsu. Na bazie informacji z programu lojalnościowego otrzymała personalizowaną ofertę dopasowaną do jej potrzeb. Aby zatem wspierać decyzje biznesowe w obszarze sprzedaży, istotna jest integracja danych z wielu źródeł pozwalająca poznać pełną ścieżkę zakupową klienta.
Dla sprzedaży CZAS TO PIENIĄDZ. Decyzje są podejmowane niezwykle szybko – zgodnie z założeniem: „Brak decyzji jest gorszy niż niedoskonała decyzja”. W sprzedaży często się eksperymentuje, testując różne rozwiązania w rzeczywistości sklepowej lub jeśli nie jest to możliwe w rzeczywistości wirtualnej. Dla wsparcia decyzji biznesowych ważne są rozwiązania dające dostęp do informacji w czasie rzeczywistym.
Anna Gorączka
Żabka